Додаток |
до рішення Сумської міської ради «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 30 березня 2016 року № 524-МР «Про створення комунальної установи «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради (зі змінами)»
від «24» лютого 2021 року № 250 – МР |
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення Сумської міської ради
від «24» лютого 2021 року № 250 – МР
ПОЛОЖЕННЯ
про комунальну установу «Центр учасників бойових дій»
Сумської міської ради
(нова редакція)
- Загальні положення 1.1.Комунальна установа «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради (далі по тексту Положення – Центр) є установою соціального захисту, діяльність якої спрямована на підтримку та відновлення здоров’я, повернення до активного повноцінного життя у суспільство, зміцнення/відновлення родинних та суспільно-корисних зв’язків для категорій осіб, перелік яких, порядок та умови надання яким, і види соціальних послуг для яких, визначається окремим рішенням Сумської міської ради.
1.2. Центр утворюється, реорганізується та ліквідується Сумською міською радою (далі – Засновник). Центр підпорядковується департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради (далі – департамент), який контролює надання соціальних послуг, а також організацію роботи Центру.
1.3. Центр є юридичною особою, має печатку із зображенням герба України, штамп зі своїм найменуванням, бланки, самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
1.4. Місцезнаходження Центру: 40021, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 165/71.
1.5. Найменування Центру:
– повне: комунальна установа «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради;
– скорочене: КУ «Центр УБД» СМР.
1.6. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади, рішеннями Сумської міської ради, рішеннями виконавчого комітету Сумської міської ради, розпорядженнями Сумського міського голови, вимогами міжнародного та національного стандартів ISO серії 9001, наказами директора департаменту, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
1.7. Центр провадить свою діяльність на принципах дотримання прав людини, гуманізму, поваги до честі та гідності, толерантності, законності, соціальної справедливості, доступності та відкритості, неупередженості та безпечності, добровільності, індивідуального підходу, комплексності, конфіденційності, забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
1.8. У складі Центру діє відділення соціальної адаптації, основними функціями якого є:
– допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення;
– надання інформації з питань соціального захисту населення;
– представництво інтересів;
– корекція психологічного стану та поведінки в повсякденному житті;
– надання психологічної підтримки;
– надання транспортної послуги, допомога у зміцненні/відновленні родинних та суспільно корисних зв’язків;
– організація дозвілля;
– допомога в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами.
1.9. У разі необхідності, за рішенням Засновника, в складі Центру можуть створюватися інші підрозділи, діяльність яких спрямована на соціальний захист отримувачів послуг.
1.10. Для надання медичних послуг у відповідних фахових напрямках, що охоплюються можливостями Центру, можуть залучатися на договірних засадах лікувально-профілактичні заклади, підпорядковані управлінню охорони здоров’я Сумської міської ради.
1.11. Виходячи з можливостей, наявної фінансової та матеріально-технічної бази Центр організовує надання послуг, пов’язаних з проведенням заходів до святкових, видатних та пам’ятних дат.
1.12. Утримання приміщень Центру регулюються нормативами, передбаченими чинним законодавством України.
- Мета та завдання Центру
2.1. Метою діяльності Центру є профілактика, подолання та мінімізація наслідків складних життєвих обставин, реалізація соціальних, медичних, психологічних заходів відновлювального характеру, усунення чи максимально можлива компенсація обмежень життєдіяльності, відновлення здоров’я отримувачів послуг.
2.2. Основними завданнями Центру є:
– забезпечення найкращих інтересів отримувачів соціальних послуг під час надання соціальних послуг;
– забезпечення навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
– проведення оцінювання потреб особи у соціальних послугах;
– співпраця з виконавчими органами Сумської міської ради, іншими органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, особами та інститутами громадянського суспільства, іншими недержавними організаціями, які в межах своєї компетенції надають на території Сумської міської територіальної громади (далі по тексту Положення – Сумської міської ТГ) допомогу вразливим групам населення та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або здійснюють їх захист;
– інформування населення та кожного отримувача соціальних послуг про перелік соціальних послуг, які надає Центр, зміст та обсяги таких послуг, умови і порядок їх отримання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я;
– надання допомоги отримувачам соціальних послуг у вирішенні їхніх соціально-побутових питань, у тому числі шляхом представлення їхніх інтересів;
– внесення відомостей про отримувачів соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
– надання соціальних послуг відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», державних стандартів соціальних послуг з урахуванням верховенства права у спосіб, що обумовлений окремим рішенням Сумської міської ради для визначених категорій осіб;
– дотримання принципів надання соціальних послуг;
– не розголошення інформації особистого характеру, що стала відома під час надання соціальних послуг отримувачам;
– сприяння здійсненню департаментом моніторингу надання соціальних послуг Центром та оцінки їх якості;
– додержання інших вимог законодавства про соціальні послуги;
– використання сучасних методів соціальної роботи;
– сприяння розвитку та впровадженню інноваційних методик у роботі з отримувачами послуг.
2.3. Центр обслуговує не менше як 50 отримувачів послуг на день в умовах денного перебування.
- Керівництво Центру
3.1. Керівництво Центром здійснюється директором Центру, який призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням Сумського міського голови відповідно до чинного законодавства.
3.2. Директор Центру:
3.2.1. Розробляє та подає на погодження департаменту проєкти розпорядчих актів, що необхідні для реалізації завдань, покладених на Центр, які вносяться на розгляд органу місцевого самоврядування.
3.2.2. Організовує роботу Центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, забезпечує проведення моніторингу та оцінку якості соціальних послуг, що надаються Центром.
3.2.3. Затверджує Положення про структурні підрозділи Центру.
3.2.4. Затверджує посадові обов’язки працівників Центру.
3.2.5. Призначає в установленому законодавством порядку та згідно з відповідними класифікаторами професій на посади і звільняє з посад працівників Центру.
3.2.6. Дотримується вимог з охорони праці, виробничої санітарії і протипожежної безпеки, організовує систематичне навчання працівників з питань охорони праці та відповідає за дотриманням працівниками зазначених вимог.
3.2.7. Укладає договори від імені Центру і представляє його інтереси без довіреності.
3.2.8. Забезпечує та контролює ведення бухгалтерського обліку та своєчасність складання звітності за затвердженими формами і подання її в установлені терміни відповідним органам.
3.2.9. За координації головного розпорядника бюджетних коштів забезпечує неухильне дотримання Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів.
3.2.10. Подає департаменту на розгляд та затвердження штатний розпис, кошторис Центру та забезпечує його виконання.
3.2.11. Розпоряджається коштами Центру в межах затвердженого кошторису та відповідно до їх цільового призначення.
- Фінансова та господарська діяльність Центру
4.1. Утримання Центру забезпечується за рахунок коштів бюджету Сумської міської ТГ, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
4.2. Соціальні послуги надаються Центром за рахунок бюджетних коштів.
4.3. Центр є неприбутковою організацією, мета та напрями діяльності якого визначаються цим Положенням.
4.4. Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги отримувачам послуг, та поліпшення матеріально-технічної бази Центру.
4.5. Фінансова та господарська діяльність Центру здійснюється відповідно до кошторису Центру.
4.6. Посадові оклади, умови оплати праці працівників Центру установлюються відповідно до вимог чинного законодавства.
4.7. Основні фонди Центру формуються за рахунок:
– майна, яке передане йому Засновником в оперативне управління;
– майна, яке надане у вигляді гуманітарної та благодійної допомоги, в тому числі із-за кордону;
– майна, придбаного для Центру юридичними та фізичними особами на добровільних засадах;
– інших незаборонених законодавством джерел.
4.8. Основні фонди Центру без згоди Засновника не можуть бути предметом застави, не можуть бути продані, передані або відчужені будь-яким іншим способом. Передача в користування/оренду, передача з балансу на баланс, обмін, списання (окрім нерухомого майна) та інші дії щодо майна Центру здійснюються з дозволу виконавчого органу Сумської міської ради, уповноваженого управляти майном комунальної власності, за погодженням з директором департаменту.
4.9. Центр зобов’язаний використовувати майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, за призначенням у відповідності до визначених цим Положенням цілей і завдань, не допускаючи його погіршення або пошкодження.
4.10. Облік майна та коштів Центру здійснюється у порядку, передбаченому законодавством України.
- Контроль за діяльністю Центру
Контроль за діяльністю Центру здійснює Засновник, уповноважені ним органи, департамент у межах, визначених у пункті 1.2. цього Положення, відповідні посадові особи та/або робочі групи, комісії, визначені розпорядженням Сумського міського голови або наказом директора департаменту
- Припинення Центру
6.1. Припинення Центру здійснюється у формі реорганізації (злиття, поділу, виділення, приєднання, перетворення) або ліквідації. При реорганізації Центру його права і обов’язки переходять до правонаступників.
6.2. Ліквідація чи реорганізація Центру здійснюється відповідно до чинного законодавства України за рішенням Засновника або суду.
Сумський міський голова О.М. Лисенко
Додаток |
до рішення Сумської міської ради «Про затвердження Положення про перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання комунальною установою «Центр учасників бойових дій»
від «24» лютого 2021 року № 251 – МР |
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення Сумської міської ради
від «24» лютого 2021 року № 251 – МР
Положення про перелік
соціальних послуг, умови та порядок їх надання
комунальною установою «Центр учасників бойових дій»
Сумської міської ради
- Комунальна установа «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради (далі по тексту цього Положення – Центр) надає у територіальних межах Сумської міської територіальної громади (далі по тексту цього Положення – Сумська міська ТГ) такі соціальні послуги:
– соціальна адаптація;
– екстрене (кризове) втручання;
– консультування;
– соціальний супровід осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах;
– інформування;
– транспортні послуги,
– інші соціальні послуги.
Для надання медичних послуг у відповідних фахових напрямках, що охоплюються можливостями Центру, можуть залучатися на договірних засадах лікувально-профілактичні заклади, підпорядковані управлінню охорони здоров’я Сумської міської ради.
- Центр забезпечує надання соціальних послуг для осіб, місце проживання яких зареєстровано у межах Сумської міської ТГ та/або які перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, в межах Сумської міської ТГ, особам, які працюють на підприємствах, в установах чи організаціях різної форми власності і сплачують податок з доходів фізичних осіб до бюджету Сумської міської ТГ; військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, особам начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, на період проходження служби в межах Сумської міської ТГ (далі – отримувачі послуг) з числа:
– учасників антитерористичної операції;
– учасників заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
– учасників бойових дій;
– осіб з інвалідністю внаслідок війни;
– учасників війни, статус яким встановлено відповідно до пункту 13 статті 9 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
– добровольців – учасників антитерористичної операції, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
– постраждалих учасників Революції Гідності;
– волонтерів, які добровільно надавали волонтерську допомогу і брали участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, або у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів;
– членів сімей загиблих (померлих) осіб, які брали участь в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, а також членів сімей загиблих учасників Революції Гідності та членів сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав;
– членів сімей осіб, зазначених в абзацах другому-дев’ятому даного пункту. До членів сімей, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, належать один із подружжя, який не одружився вдруге, неповнолітні діти (до 18 років), повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю, батьки.
Право на отримання послуг у Центрі зберігається за членами сімей і після смерті осіб, зазначених у абзацах другому-дев’ятому даного пункту, окрім одного із подружжя, який одружився вдруге.
- Для виконання власних завдань Центр, ураховуючи індивідуальні потреби, у спосіб, що визначений даним Положенням, надає отримувачам послуг такі соціальні послуги:
– соціальна адаптація – допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення, складання плану виходу із складної життєвої ситуації; залучення отримувача до вирішення власної складної життєвої ситуації; надання інформації з питань соціального захисту населення; навчання, формування та розвиток соціальних навичок, умінь, соціальної компетенції; представництво інтересів; корекція психологічного стану та поведінки у повсякденному житті; надання психологічної підтримки; допомога в оформленні документів; сприяння працевлаштуванню; допомога у зміцненні/відновленні родинних та суспільно корисних зв’язків; організація клубів за інтересами, допомога в організації денної зайнятості та дозвілля; сприяння організації та діяльності груп самодопомоги;
– екстрене (кризове) втручання – перша психологічна допомога; інформування; представництво інтересів, допомога в отриманні безоплатної правової допомоги; організація надання невідкладної медичної допомоги;
– консультування – допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення, складання плану виходу зі складної життєвої ситуації; психологічне консультування; надання інформації про соціально безпечну поведінку;
– соціальний супровід осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах – консультування, регулярні зустрічі чи відвідування отримувача соціальної послуги з метою моніторингу виконання завдань, спрямованих на розв’язання складної життєвої ситуації отримувача соціальної послуги; допомога в усвідомленні значення дій та/або розвиток вміння керувати ними; навчання та розвиток соціальних навичок, навичок виховання та догляду за дітьми, управління домогосподарством; консультування, психологічна підтримка;
– інформування – надання інформації з питань соціального захисту населення, у тому числі переліку та адрес надавачів соціальних послуг, умов їх отримання, тарифів на платні соціальні послуги; надання інформації щодо отримання медичної, правової допомоги, адміністративних послуг та інших видів допомоги, робіт, послуг;
– транспортні послуги – перевезення осіб з числа отримувачів послуг, які мають порушення опорно-рухового апарату та які пересуваються за допомогою технічних засобів реабілітації, осіб із захворюваннями, які не здатні до самостійного пересування та потребують сторонньої допомоги, осіб з тимчасовим порушенням здоров’я, які з об’єктивних (обґрунтованих) причин не можуть скористатись громадським транспортом, щоб дістатись до закладу, який надає соціальні, адміністративні послуги, медичну допомогу, здійснює реабілітацію.
– інші соціальні послуги.
- Для отримання послуг за рахунок бюджетних коштів особи, зазначені в пункті 2 цього Положення, або їх законний представник подає до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради (далі – департамент) або Центру заяву про надання соціальних послуг у письмовій або електронній формі, за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики), разом з наступними документами:
– копія паспорта або документа, що посвідчує особу громадянина України, іноземця або особи без громадянства, з пред’явленням оригіналу;
– копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті про відмову від прийняття такого номера) за умови відсутності інформації про такий номер у паспорті в формі ID-картки, з пред’явленням оригіналу;
– копія індивідуальної програми реабілітації отримувача послуг (для осіб з інвалідністю), з пред’явленням оригіналу;
– виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма 027/о) (за потреби);
– копія пільгового посвідчення (за умови отримання), з пред’явленням оригіналу;
– копія військового квитка та копію документа, що підтверджує безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів;
– копія довідки про реєстрацію місця проживання особи, з пред’явленням оригіналу;
– довідка з місця роботи (для осіб, які не мають зареєстрованого місця проживання в межах Сумської міської ТГ та не перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, в межах Сумської міської ТГ) із зазначенням до якої територіальної громади сплачується податок з доходів фізичних осіб та, в подальшому, здійснювати щоквартальне її оновлення;
– довідка з місця служби (для осіб, які не мають зареєстрованого місця проживання в межах Сумської міської ТГ та не перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, в межах Сумської міської ТГ) та, в подальшому, здійснювати щоквартальне її оновлення;
– копії документів, що підтверджують родинні стосунки (копії свідоцтв про одруження, про народження, тощо) з пред’явленням оригіналів.
До справи додається довідка департаменту про перебування на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, в межах Сумської міської ТГ (для осіб, місце проживання яких зареєстровано поза межами Сумської міської ТГ), .
При зарахуванні до Центру заявники замість пред’явлення оригіналів відповідних документів можуть пред’являти на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатку Порталу Дія, їх електронні аналоги.
До Центру не приймаються особи, які під час звернення мають ознаки алкогольного та/або наркотичного сп’яніння, а також ті, які мають наявні ознаки гострого респіраторного захворювання, вираженого психічного захворювання.
При зверненні особи за отриманням соціальних послуг працівники департаменту/Центру рекомендують заявнику надати інформацію про його електронну адресу для здійснення листування.
- У разі звернення особи або її законного представника безпосередньо до Центру, останній допомагає в заповненні заяви, інформує про можливість отримання необхідної допомоги та умови її надання в усній формі або шляхом надання друкованих інформаційних матеріалів, оцінює потреби особи у соціальних послугах у порядку, встановленому Мінсоцполітики, та протягом одного робочого дня з дати надходження заяви передає її департаменту для підготовки відповідних запитів, клопотань (у разі потреби) та подальшого прийняття рішення.
- Якщо в документах (або їх копіях), які додаються до заяви, міститься інформація (відомості), яка вже є у розпорядженні департаменту або зазначену інформацію (відомості) можливо отримати в порядку електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, такі документи не подаються.
- У разі подання заяви з документами безпосередньо до департаменту, останній аналізує отримані документи, уточнює необхідну інформацію, та не пізніше ніж протягом наступного робочого дня залучає Центр для оцінювання потреб особи у соціальних послугах.
- Оцінювання потреб особи у соціальних послугах проводиться Центром протягом п’яти робочих днів з дати отримання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг у порядку, встановленому Мінсоцполітики, із залученням у разі потреби психолога, медичного працівника, педагогічного працівника, фахівця з фізичної реабілітації та інших фахівців.
- Департамент протягом десяти робочих днів з дня одержання заяви відповідно до отриманих документів (даних) та з урахуванням результатів оцінювання потреб особи у соціальних послугах приймає рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, згідно з формами, затвердженими Мінсоцполітики.
- У разі отримання звернення (письмового або усного) особи про надання соціальних послуг екстрено (кризово) у зв’язку із загрозою життю чи здоров’ю особи або отримання повідомлення від суб’єкта про необхідність надання таких послуг оцінювання потреб особи у соціальних послугах не проводиться.
Рішення про надання послуг екстрено (кризово) приймається департаментом/Центром невідкладно. Відповідно до потреб особи департамент/Центр проводить термінове втручання в кризову ситуацію з метою негайного усунення або мінімізації наслідків такої ситуації, надання допомоги та підтримки, зокрема шляхом забезпечення психологічної підтримки та консультування (в тому числі телефоном), взаємодії з іншими фахівцями та службами (виклик бригади швидкої допомоги для надання невідкладної медичної допомоги, працівника уповноваженого підрозділу органу Національної поліції тощо).
У разі відсутності в особи, яка потребує надання послуг екстрено (кризово), документа, що посвідчує особу, та інших документів, визначених пунктом 5 цього Положення, рішення про надання таких соціальних послуг приймається без їх подання.
За результатами надання послуг екстрено (кризово) департамент/Центр складає акт про надання соціальної послуги за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
- Документи, на підставі яких прийнято рішення про надання соціальних послуг або відмову в їх наданні, формуються в особову справу отримувача послуг. Облік заведених справ здійснює департамент.
- Рішення про надання соціальних послуг або відмову в їх наданні разом з особовою справою надсилається Центру не пізніше ніж через три робочі дні з дати його прийняття, після отримання яких Центром видається наказ та укладається договір про надання соціальних послуг.
Зберігання особової справи здійснюється у Центрі, відповідно до законодавства, з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
- Для здійснення функцій контролю, за вимогою департаменту, Центр невідкладно надає документи особової справи отримувача послуг для невідкладного вчинення відповідних дій, заходів, прийняття рішень.
- Підставою для відмови департаментом особі, яка звернулася із заявою, у наданні соціальних послуг Центром є:
– відсутність потреби у особи, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, в соціальних послугах, за результатами оцінювання потреб особи;
– ненадання Центром тих соціальних послуг, яких потребує особа;
– наявність в особи, відповідно до медичного висновку, медичних протипоказань, перелік яких затверджується МОЗ (рішення про надання соціальних послуг приймається після усунення таких протипоказань).
Не може бути відмовлено у наданні соціальних послуг особі у разі загрози її життю чи здоров’ю, домашнього насильства, насильства за ознакою статі або жорстокого поводження з дитиною.
- При відмові в зарахуванні до Центру департамент направляє особі повідомлення за формою, затвердженою Мінсоцполітики, де вказується причина відмови.
- При зарахуванні до Центру отримувач послуг ознайомлюється та дає згоду виконувати правила перебування на території та в приміщеннях Центру і розпорядок дня Центру.
- Для надання соціальних послуг на добровільних засадах можуть залучатися особи, які перебувають на обліку в Сумському міському центрі зайнятості, представники громадських та релігійних організацій, установ, окремі особи, волонтери відповідно до законодавства України.
- Соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів соціальних послуг, з урахуванням верховенства права у спосіб, що обумовлений цим Положенням.
- Зміст та обсяг соціальної послуги для кожного її отримувача визначається індивідуально залежно від його потреб і зазначається в індивідуальному плані надання соціальної послуги, що є невід’ємною частиною договору про надання соціальної послуги. Надання соціальних послуг одноразово, екстрено (кризово) здійснюється без укладення договору.
- Оформлення документів для надання соціальних послуг проводиться відповідно до затверджених Мінсоцполітики форм обліку роботи з особами, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Інформація, що міститься в документах, оформлених для надання соціальних послуг, є конфіденційною.
- Підставами для прийняття рішення департаментом про припинення надання соціальних послуг є:
– відсутність потреби в соціальних послугах за результатами оцінювання потреб осіб, які належать до вразливих категорій населення або перебувають під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини;
– закінчення строку дії договору про надання соціальних послуг (крім випадків продовження строку дії договору за результатами повторного оцінювання потреб);
– відмова особи від отримання послуг та дострокове розірвання договору про надання соціальних послуг за ініціативою отримувача послуг;
– зміна місця проживання/перебування отримувача послуг, що унеможливлює надання соціальних послуг;
– невиконання без поважних причин отримувачем послуг вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;
– виявлення/встановлення недостовірності поданих отримувачем послуг інформації/документів під час звернення за наданням соціальних послуг, що унеможливлює подальше їх надання;
– смерть отримувача послуг;
– ліквідація (припинення діяльності) Центру або припинення ним надання відповідних соціальних послуг.
– досягнення дитиною повноліття (крім дітей, які визнані особами з інвалідністю);
– повторний вступ в шлюб дружини (чоловіка) осіб, зазначених в абзацах другому-дев’ятому пункту 2 цього Положення;
– не поновлення отримувачем послуг щокварталу довідки з місця роботи чи служби (для осіб, які не мають зареєстрованого місця проживання в межах Сумської міської ТГ та не перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, в межах Сумської міської ТГ).
Інформація Центру, що слугує підставою для припинення надання соціальних послуг у формі подання невідкладно надається департаменту для прийняття відповідного рішення.
Для підтвердження даних про смерть отримувача послуг використовуються відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, які передаються до Мінсоцполітики шляхом автоматизованого обміну електронними даними між інформаційними ресурсами Мін’юсту та Мінсоцполітики через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством.
У разі виявлення в отримувача послуг у процесі надання соціальних послуг, відповідно до медичного висновку, медичних протипоказань, визначених переліком, затвердженим МОЗ, надання соціальних послуг припиняється на строк до усунення таких протипоказань без розірвання договору про надання соціальних послуг.
- Надання соціальних послуг не може бути припинено у разі наявної загрози життю чи здоров’ю особи, домашнього насильства, насильства за ознакою статі або жорстокого поводження з дітьми.
- Якщо отримувач послуг без поважних причин не виконує умови договору про надання соціальних послуг, Центр направляє письмове повідомлення, в якому інформує отримувача послуг або його законного представника про наявність підстав для припинення надання соціальних послуг. У разі їх невідкладного неусунення, Центр інформує департамент про наявність підстав для прийняття рішення про припинення надання соціальних послуг.
- Після завершення надання соціальної послуги Центр, за результатами роботи з отримувачем послуг, у строк, що не перевищує п’яти робочих днів, інформує департамент про завершення (припинення) її надання.
- Рішення про припинення надання соціальних послуг надсилається департаментом отримувачу послуг або його законному представнику в письмовій та/або електронній формі із зазначенням причин припинення протягом трьох робочих днів з дати його прийняття.
Сумський міський голова О.М. Лисенко
РІШЕННЯ
від 28 вересня 2022 року № 3117 – МР
м. Суми
Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 24 лютого 2021 року № 251-МР «Про затвердження Положення про перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання комунальною установою «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради» |
З метою спрощення порядку надання соціальних послуг у Сумській міській територіальній громаді під час дії воєнного стану на території України, розширення переліку категорій осіб, яким надаються соціальні послуги комунальною установою «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради, приведення у відповідність до актів чинного законодавства України, на підставі статті 23 Закону України «Про соціальні послуги» (зі змінами), статтей 6, 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (зі змінами), пункту 34 Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 (зі змінами), наказу Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020 № 429 «Про затвердження Класифікатора соціальних послуг», керуючись статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Сумська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Внести зміни до рішення Сумської міської ради від 24 лютого 2021 року № 251-МР «Про затвердження Положення про перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання комунальною установою «Центр учасників бойових дій» Сумської міської ради», а саме:
1) пункт 2 додатку до рішення викласти в наступній редакції:
«2. Центр забезпечує надання соціальних послуг для осіб, місце проживання яких зареєстровано у межах Сумської міської ТГ та/або які перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, в межах Сумської міської ТГ, особам, які працюють на підприємствах, в установах чи організаціях різної форми власності і сплачують податок з доходів фізичних осіб до бюджету Сумської міської ТГ; військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, особам начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, на період проходження служби в межах Сумської міської ТГ (далі – отримувачі послуг) з числа:
– учасників антитерористичної операції;
– учасників заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
– учасників заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
– учасників бойових дій;
– осіб з інвалідністю внаслідок війни;
– учасників війни, статус яким встановлено відповідно до пункту 13 статті 9 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
– постраждалих учасників Революції Гідності;
– волонтерів, які добровільно надавали волонтерську допомогу і брали участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, або у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів;
– членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, учасників Революції Гідності, учасників бойових дій на території інших держав;
– членів сімей осіб, зазначених в абзацах другому-дев’ятому даного пункту. До членів сімей, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, належать один із подружжя, який не одружився вдруге, діти до досягнення повноліття, повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю, батьки.
Право на отримання послуг у Центрі зберігається за членами сімей і після смерті осіб, зазначених у абзацах другому-дев’ятому даного пункту, окрім одного із подружжя, який одружився вдруге.»;
2) абзац четвертий пункту 3 додатку до рішення викласти в наступній редакції:
«- екстрене (кризове) втручання – перша психологічна допомога; консультування; інформування; представництво інтересів, допомога в отриманні безоплатної правової допомоги; організація надання невідкладної медичної допомоги;»;
3) абзац сьомий пункту 4 додатку до рішення викласти в наступній редакції:
«- копія військового квитка та/або копію документа, що підтверджує безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів;»;
4) доповнити пункт 4 додатку до рішення абзацом дев’ятим в наступній редакції:
«- копія контракту добровольця територіальної оборони (з пред’явленням оригіналу) та довідка від командира добровольчого формування Сумської міської ТГ про перебування у складі відповідного добровольчого формування (для осіб відповідної категорії);»;
Абзаци дев’ятий-тринадцятий пункту 4 додатку до рішення вважати абзацами десятим-чотирнадцятим.
5) доповнити пункт 4 абзацом п’ятнадцятим в наступній редакції:
«Під час дії на території України або безпосередньо Сумської міської ТГ надзвичайного або воєнного стану в разі відсутності в особи, яка потребує надання соціальних послуг довідки про реєстрацію місця проживання особи, рішення про надання таких послуг приймається без їх надання.»;
Абзаци чотирнадцятий-пятнадцятий пункту 4 додатку до рішення вважати абзацами шістнадцятим-сімнадцятим.
6) абзац перший пункту 10 додатку до рішення викласти в наступній редакції:
«У разі отримання звернення (письмового або усного) особи про надання соціальних послуг екстрено (кризово) у зв’язку із загрозою життю чи здоров’ю особи або отримання повідомлення від суб’єкта про необхідність надання таких послуг, а також під час дії на території України або безпосередньо Сумської міської ТГ надзвичайного або воєнного стану оцінювання потреб особи у соціальних послугах не проводиться.»;
7) пункт 21 додатку до рішення доповнити абзацом тринадцятим в наступній редакції:
«- втрата отримувачем послуг статусу, що дає право на отримання соціальних послуг в Центрі.».
- Рішення набирає чинності з дати його прийняття.
- Координацію виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мотречко В.В.
Сумський міський голова Олександр ЛИСЕНКО